Lifestyle productfotografie: het geheim van hogere conversie op bol.com

Je bent externe verkoper op bol.com. Met behulp van verschillende tools heb je onderzoek gedaan naar producten die goed verkopen.Toch zie je de verkopen nog niet door het dak heen gaan? Inmiddels telt bol.com ruim 9000 externe verkopers. Grote kans dat een soort gelijk product al te koop is. Lifestyle productfotografie is vaak de sleutel tot hogere conversie.

Waarom goede productfotografie een positief effect heeft op je verkoopcijfers

Onbewust spelen goede productfoto’s het een belangrijke factor. Een koud cocktailglas met waterdruppels en vers fruit verkoopt beter dan hetzelfde glas, leeg met een witte achtergrond. Misschien heb je veel tijd besteed aan de productomschrijving? Het is een cliché maar één beeld zegt meer dan duizend woorden. Naast positieve beoordelingen, een productomschrijving is productfotografie dus minstens zo belangrijk! 

Een product met goede lifestyle productfoto’s heeft 20% tot 40% meer conversie per maand. Daarnaast geeft het potentiële kopers inzicht hoe het product gebruikt kan worden. Daardoor worden producten minder snel geretourneerd.

Zie het verschil tussen twee soortgelijke producten:

Betere productfoto’s: met deze checklist vergeet je niets

Zelf aan de slag met beeldmateriaal voor je producten? Deze checklist helpt je daarbij!

  • Plan de tijd voor het maken van productfoto’s
  • Minimaal 4 productfoto’s bij elk product
  • Zorg dat het product schoon en representatief is
  • Plaats voldoende licht op het product
  • Kies een plek met rustige achtergrond
  • Gebruik altijd een statief
  • Vermijd VSCO en Insta filters (dit veranderd de kleur van het product)

Niet echt handig met digitale camera’s? Tijd tekort? Wij helpen je graag! Op de contactpagina stuur je ons eenvoudig een e-mail. Liever via Whatsapp? Wij zijn bereikbaar op Whatsapp via: 036-3690089